Wednesday, January 13, 2010

bak och fram?


Har ni tänkt på att vi lever i en värld som är upp & ner? eller snarare bak och fram. Där allt ont framställs som bra eller gott.
Där våra politiker går ut i media och lovar vissa saker medans det röstas bakom stängda dörrar det motsatta mot vad som sägs?
Där epidemier inte är mer än en vanlig årlig influensa, där vi nu har vaccin för miljarder över runtomkring i världen,
där vi har en påstådd Global uppvärmning med isarna som smälter över arktisk.. men i själva fallet inte är något unikt förutom den naturliga cykeln och där isen faktiskt snarare växer. Sedan har vi även det underbara med energisnåla lampor, som det har blivit lag på att använda.. som i själva fallet innehåller tungmetaller och gifter, som är väldigt farliga att framställa.. för att inte tala om bil-hysterin, där miljö-vänliga bilar pumpas ut ur fabrikerna.. men att framställa dessa bilar.. det är ju miljö-vänligt eller hur? eller går det åt mer energi och koldioxid än det gör att köra din bil du har i ett par år? jo så är fallet..
Är det inte också väldigt fantastiskt att jag läser Mänskliga Rättigheter.. där man börjar förstå att FN som ska vara bra.. bara sitter och leker sandlåda...

Är det något fel på bilden?
Jag tycker vi lever i en mycket intressant tid.. där rätt är fel, och fram är bak och där du är jag...

Peace

4 comments:

anna-lill said...

Nej du är inte jag Jocke. & jag vill inte ha skägg.

I övrigt så ja, jag har tänkt på det. En hel del faktiskt, vem fan ska man tro på?

Joakim said...

Haha.. va? vem vill inte ha skägg? ;P nej men skämt åsido.. det jag menar är att vi alla samma på ett sätt..

och sen vem du ska lita på.. dig själv. :)

D said...

håller med... och så sprider de ut påhittade fakta i skolornas böcker om allt möjligt. vi lever i en värld där folk tror de har demokrati, och att de är fria. vilket är ganska motsatsen till hur det är egentligen. men vi kan ändra på det. det vet jag. det gäller bara att väcka allihopa. de som har karriär och tror att livet är perfekt borde kanske försöka tänka på de i andra sidan jorden, de utan mat, vatten etc...

Joakim said...

Du har så rätt D, skönt att se att det finns flera som är trött på all skit och alla lögner och dis-information som sprids! :)