Thursday, September 24, 2009

Victoria Bitter

Här kommer en liten uppdatering om vad jag sysslar med i Malmö;

Igår var jag på stadsbiblioteket och lånade en bok, det är nog första gången på flera år som jag har gjort det, kändes seriöst och bra, sedan mötte jag upp Claes och vi gick runt och gjorde staden, kollade lite saker, tog en öl och pratade gamla minnen från down under. Sen köpte lite vegetarisk mat på Morötter & Annat, en butik som bara säljer ekologisk och vegetarisk mat.

Idag har jag varit i skolan på föreläsning, sedan cyklade jag hem och bestämde mig sedan för att ta en promenad, hamnade på Fitness 24/7 och köpte ett träningskort.. ja nu jäklar ska jag börja träna, känner att det är dags, nu när jag ändå cyklar och går överallt. Sen gick jag vidare och hamnade i ett köpcenter och köpte ett par mjukisbyxor som ja ska ha till träningen, vandrade vidare och gick in i en mataffär.. villade runt där och insåg att de inte finns mycket att köpa eftersom att det mesta som säljs i matbutiker idag är fullt med tillsatser och annat skit. Men det blev lite Turkisk Yoghurt o så..
Sen kom jag hem och firade min matlagning med en Victoria Bitter ( Australiensk öl ) mmm.. och god mat.. saknar australien en hel del faktiskt..

Nu ska jag kanske kolla på en film, eller läsa boken jag lånade.. har inte bestämt mig riktigt.. Imorgon blir det skolan en liten stund på morgonen och sen får ja se.. sen ska jag nog inviga mitt träningskort på kvällen.. :)

Peace

3 comments:

Martin Rinman said...

Lycka till med träningen :) Själv så har jag inte pallrat mig att börja rikigt än.

anna-lill said...

Fan va bra att du börjat träna, det mår alla kroppar bra av! :)

Stina said...

fasen va grymt.. hejja Jesus nu ska han bli fitt.. haha så roligt ord Fitt!! kraam